KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Online communicatie vraagt een manier van schrijven die heel precies is afgestemd op het zoek- en scangedrag van de websitebezoeker. Structuur is alles. Teksten zijn kort, informatief, maken nieuwsgierig of roepen op tot actie.
De highlights van 2012 in één oogopslag, digitaal verpakt. Compacte combinatie van frisse beelden en pittige tekst. Wellicht het eerste jaarverslag in 2013, want de presentatie vond plaats op 9 januari tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel Noord-Nederland. Ik schreef de artikelen, maakte de kopjes en de korte triggerteksten en bedacht de icoontjes bedacht.
Heerlijk om aan te werken, dit anders-dan-anders jaarverslag. Strakke vormgeving en prachtige foto's. Korte teksten en toch de volle breedte van de dienstverlening tonen. Door gebruik te maken van verschillende lagen is het mogelijk: steeds een foto van een van de kantoren met daarin een beperkt aantal items met lees meer link. De items zien er uitnodigend uit door een prikkelende combinatie van icoontjes, kopjes en beginwoorden.