Anne-Marie Krap, tekstschrijver en adviseur

KLANTREACTIE

Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.

MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ

Beke Hendriksma

KLANTREACTIE

"Anne-Marie schreef
de teksten voor mijn website. Zij verstaat
de bijzondere kunst om de woorden te vinden voor  wat er al zo lang op het puntje van mijn tong lag."

OPVALLEND JEZELF

Diny van den Bout

KLANTREACTIE

"Anne-Marie durft kritisch door te vragen en vertaalt de antwoorden in treffende teksten."

DE WINTER
ORGANISATIEADVIES
FAIRBRAND

Klaas de Winter


 

KLANTREACTIE

"Ik heb Anne-Marie leren kennen als een enthousiaste, kundige en creatieve commu-nicatieadviseur. Ze denkt mee en komt afspraken goed na,
wat ik een prettige eigenschap vind."

SYNTENS INNOVATIECENTRUM

Marcèle van Kerkvoorde

KLANTREACTIE

"Anne-Marie weet steeds opnieuw in heldere, gewone dagelijkse spreektaal uiteen te zetten wat de essentie van de boodschap is. Telkens weer een voorrecht en genoegen om dat te ervaren."

 

MHIVN FOUNDATION

Peter de Vries, voorzitter

 

 

  • slide 1
  • slide 3
  • slide 3
  • slide 4
  • slide 5
false
10
10
fade
8
1

HIER VIND JE MIJN WERK

OP HET WEB

Online communicatie vraagt een manier van schrijven die heel precies is afgestemd op het zoek- en scangedrag van de websitebezoeker. Structuur is alles. Teksten zijn kort, informatief, maken nieuwsgierig of roepen op tot actie.

Campagne 'Geldzorgen? Kom in actie!' CAMPAGNE


‘Geldzorgen? Kom in actie!’ is een campagne die gericht is op het voorkomen van geldproblemen. De campagne is een samenwerking tussen gemeente De Fryske Marren, woningcorporaties Accolade en Dynhus en huurdersorganisaties. In de campagne komen mensen aan het woord die zelf met schulden te maken hebben gehad en hulp gezocht hebben. Zij doen een oproep om bij geldzorgen op tijd in actie te komen.

 

Ik deed de diepte-interviews met de ervaringsdeskundigen en schreef artikelen en teksten voor flyers.Ik maakte ook de scripts voor filmpjes en coachte en interviewde de ervaringsdeskundigen bij het filmen. 

 

Ik vind het ontzettend moedig, van allemaal, dat ze hun verhaal wilden vertellen. Ik voel me bevoorrecht dat ik ze heb mogen interviewen. Claudia en Joey waren er weliswaar o.a. door hun opleiding tot ervaringsdeskundige al een beetje aan gewend om hun verhaal te vertellen, maar toch! Claudia zegt hierover: 'Ik ben de schaamte voorbij. Als ik met mijn verhaal ook maar één iemand kan helpen, dan is het 't waard geweest.'

 

Hun verhalen komen het meest uitgebreid aan bod in artikelen voor websites, kranten en nieuwsbladen, en zijn in steeds kortere versies verwerkt tot flyers, filmpjes, affiches en social mediaberichten.  

 

De filmpjes en interviews zijn geplaatst op de websites en social mediakanalen van gemeente De Fryske Marren en van woningcorporaties Accolade en Dynhus. De interviews worden ook in huis-aan-huis bladen geplaatst. De flyers en posters worden o.a. verspreid via het gemeentehuis, bibliotheken, huisartsen en supermarkten.

 

Het project was een samenwerking van Studio eLBee (campagnebeeld, ontwerp flyers, affiches en stilstaande beelden filmpjes), By Lotte Lawant (fotografie en film) en AKA tekst & advies.

 

Filmpje Claudia

Filmpje Joey