KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Een krant kan een heel effectief communicatiekanaal zijn wanneer het past bij boodschap, doel en doelgroep. Aard, verspreidingsgebied en oplage van krant of huis-aan-huis blad moeten ook kloppen. Goede persberichten zorgen voor free publicity. Wil je meer zeggenschap over je boodschap, dan komen advertorials en advertenties in aanmerking.
Tenge Hoveniersbedrijf bestond op 3 maart 2014 twintig jaar. Op verschillende manieren besteedt het bedrijf hier aandacht aan, onder meer door een advertorial in de Heerenveense Courant / Jouster Courant waarin ook het bedrijfsbezoek van de wethouder Economische Zaken en de bedrijvencontactfunctionaris van de gemeente Heerenveen aan de orde kwamen. De insteek van het artikel was om de lezers een andere kant van het bedrijf en van de ondernemer Mello Tenge te laten zien. Het moest niet een en toen-en toen-en toen verhaal, maar een inkijkje geven in de bedrijfsfilosofie.