KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Een krant kan een heel effectief communicatiekanaal zijn wanneer het past bij boodschap, doel en doelgroep. Aard, verspreidingsgebied en oplage van krant of huis-aan-huis blad moeten ook kloppen. Goede persberichten zorgen voor free publicity. Wil je meer zeggenschap over je boodschap, dan komen advertorials en advertenties in aanmerking.
Hoe laat je een persbericht opvallen temidden van alle andere? Nieuwswaarde is natuurlijk het belangrijkste. Maar dat alleen is nog geen garantie dat de media het oppikken. Bij dit persbericht gebeurde dat wel. Het is tenslotte niet niks wanneer een bedrijf met zo'n 100 medewerkers al dertig jaar bestaat en alle crises heeft doorstaan. Bovendien heeft dit autobedrijf een boodschap. Welk bedrijf? Bourguignon.